Pierwsze miesiące po założeniu firmy bardzo często obfitują w błędne decyzje. Warto wiedzieć co należy zrobić, aby ich uniknąć i zaoszczędzić sobie w ten sposób wiele stresu. 

1. Skomplikowana i ciężka do wymówienia nazwa. 

Wiele osób, które planują założyć firmę długo zastanawia się nad wyborem odpowiedniej nazwy. Zagraniczne, ciekawie brzmiące słowa są kuszące, jednak należy brać pod uwagę łatwość w wymówieniu i napisaniu nazwy, a także jej długość. Zdecydowanie ułatwi to załatwianie wszelkich formalności w przyszłości. 

2. Wybór niewłaściwego biura rachunkowego. 

Korzystanie z usług księgowej jest bardzo korzystne, ponieważ nie trzeba przejmować się poprawnym uzupełnianiem dokumentów i terminowością. Fachowcy znacznie lepiej orientują się w temacie, więc warto zaoszczędzić sobie nerwów i czasu. Częstym błędem jest brak orientacji w ofertach biur rachunkowych i przypadkowy oraz nieprzemyślany wybór opcji dla siebie. 

3. Brak posiadania wyjścia awaryjnego. 

W trakcie prowadzenia firmy mogą zdarzyć się różne nieprzewidziane sytuacje, w tym także przestój w dochodach. Warto więc wcześniej przygotować sobie plan awaryjny na wypadek kłopotów. Mogą to być, na przykład odłożone na ten cel oszczędności lub pomysł na inne źródło dochodu. 

4. Niewłaściwe gospodarowanie finansami. 

Pierwsze miesiące w biznesie charakteryzują się zdobywaniem doświadczenia na różnych polach. Dotyczy to również zarządzania pieniędzmi. Warto jest, już od samego początku rozsądnie inwestować i prowadzić listę wydatków. 

5. Wybór nieodpowiedniego cyklu rozliczeniowego. 

W ciągu roku trzeba opłacać zaliczki i dobrym pomysłem jest wybór odpowiedniego systemu dla siebie. Najlepszym rozwiązaniem jest płacenie co kwartał, jednak należy wykazać się dyscypliną, by zawsze mieć odłożone pieniądze na ten cel. Jeśli nie zdecydujemy się na którąś opcję, będziemy zobowiązani do składek comiesięcznych, co nie jest najbardziej optymalnym rozwiązaniem. 

Prowadzenie firmy wiąże się z popełnianiem wielu błędów. Niektórych z nich nie da się uniknąć lecz warto uczyć się i zdobywać doświadczenie. Natomiast warto poświęcić czas na poznanie sposobów, które pozwolą uniknąć dużej ilości pomyłek.